κεντρο ειδικων θεραπειων χανιων

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Τι είναι η Εργοθεραπεία;

Εφαρμοσμένη επιστήμη και το επάγγελμα υγείας που παρέχει εξειδικευμένη θεραπεία για να βοηθήσει ανθρώπους να αναπτύξουν, να επανακτήσουν ή να διατηρήσουν δεξιότητες απαραίτητες για να συμμετέχουν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους.

Περισσότερα...

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργοθεραπευτών (WFOT) παρέχει τον ακόλουθο ορισμό της Εργοθεραπείας:

“Η Εργοθεραπεία ως επιστήμη ασχολείται με την προώθηση της υγείας και της ευημερίας μέσω της εμπλοκής στο έργο”.

Στόχος της εργοθεραπείας είναι να υποστηρίξει το άτομο στο να αυξήσει στο μέγιστο βαθμό την καθημερινή του λειτουργικότητα, να εξελίξει δεξιότητες, και να παρεμποδίσει την απώλειά τους, έτσι ώστε το άτομο να μπορεί να είναι αυτόνομο και να μπορεί να πάρει μέρος σε ασχολίες σημαντικές για εκείνον, τις λεγόμενες “σκόπιμες δραστηριότητες”. Δηλαδή, δραστηριότητες που έχουν νόημα και αξία για το ίδιο το άτομο, όπως δραστηριότητες στις οποίες θα ήθελε να εμπλακεί ή οφείλει να εμπλακεί, όπως διάφορα αθλήματα, παιχνίδι, εργασία και εκπαιδευτικά προγράμματα, αλλά για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορεί πλέον να το κάνει.

Η Εργοθεραπεία αντλεί πληροφορίες από τον χώρο της ιατρικής, της ψυχολογίας, της κοινωνιολογίας, της ανθρωπολογίας καθώς και από το νέο διεπιστημονικό πεδίο της Επιστήμης του Έργου το οποίο αναπτύχθηκε μέσα από την Εργοθεραπεία.

Τι είναι η εργοθεραπεία παιδιών και εφήβων;

Η παιδιατρική εργοθεραπεία, είναι κλάδος της εργοθεραπείας που στοχεύει στο να ενισχύσει την ανεξαρτητοποίηση των παιδιών και εφήβων σε διάφορους τομείς, όπως για παράδειγμα:

  • Στο παιχνίδι και στην ψυχαγωγία
  • Στις δραστηριότητες αυτοφροντίδας (φαγητό, ύπνος, ντύσιμο, περιποίηση, μπάνιο)
  • Στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες (γραφή, λεπτές κινητικές δεξιότητες, προσοχή/εστίαση στο μάθημα)
  • Στην κοινωνικοποίηση στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον

Πού αποσκοπεί η εργοθεραπεία παιδιών και εφήβων;

Η εργοθεραπεία παιδιών και εφήβων δραστηριοποιείται και αποσκοπεί στο να υποστηρίξει το παιδί στους βασικούς άξονες της φυσιολογικής ανάπτυξης.

Κινητική ανάπτυξη

Παιδιά ή έφηβοι που:

  • Εμφανίζονται “αδέξια” σε δραστηριότητες αδρής κίνησης
  • Πέφτουν εύκολα και φαίνεται να έχουν φτωχή ισορροπία
  • Δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν το ένα χέρι ως κυρίαρχο (πλευρίωση)
  • Κουράζονται γρήγορα και δείχνουν λιγότερη ενέργεια από άλλα παιδιά της ηλικίας τους
  • Έχουν φτωχή στάση του σώματος, ξαπλώνουν συνέχεια ή βουλιάζουν στην καρέκλα
  • Έχουν φτωχό έλεγχο σε λεπτές κινήσεις, δυσκολία να χειριστούν μικρά αντικείμενα, να κρατήσουν γραφικά εργαλεία ή να κόψουν με ψαλίδι
  • Δυσκολεύονται να γράφουν, να σχηματίζουν γράμματα ή να τα συνδυάσουν σε λέξεις ή προτάσεις.

Αισθητηριακή ανάπτυξη

Παιδιά ή έφηβοι που:

  • Δείχνουν υπερβολική ευαισθησία στο άγγιγμα ή στους περιβαλλοντικούς ήχους, αποτραβιούνται ή αντιδρούν αρνητικά, όταν τα κρατάς ή χτυπάς στον ώμο
  • Αποφεύγουν ή δυσανασχετούν με δραστηριότητες καθημερινής φροντίδας όπως χτένισμα ή βούρτσισμα δοντιών
  • Αποφεύγουν παιχνίδια που απαιτούν έντονη κινητική δραστηριοποίηση, δεν τους αρέσει η παιδική χαρά και ενδεχομένως φοβούνται υπερβολικά μήπως πέσουν
  • Φαίνεται να αναζητούν διαρκώς κινητικές δραστηριότητες και δυσκολεύονται στην προσοχή και συγκέντρωση