κεντρο ειδικων θεραπειων χανιων

Ειδική Διαπαιδαγωγηση

Τι είναι η Ειδική Διαπαιδαγώγηση;

Ο ειδικός παιδαγωγός στοχεύει στην ενίσχυση και βελτίωση της σχολικής ετοιμότητας και
κοινωνικής ένταξης παιδιών και εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες αναπηρίες.

Ποιοι μαθητές επωφελούνται από την ειδική διαπαιδαγώγηση;

Οι μαθητές με:

  • Γενικές μαθησιακές δυσκολίες
  • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσαριθμησία)
  • Διάσπαση προσοχής/υπερκινητικότητα
  • Αναπτυξιακές διαταραχές
  • Προβλήματα όρασης ή ακοής ή άλλες αισθητηριακές αναπηρίες
  • Νοητική αναπηρία

Πώς λειτουργεί το ειδικό παιδαγωγικό πρόγραμμα παρέμβασης στο κέντρο μας;

Αρχικά, κάνουμε την πρώτη γνωριμία/συνάντηση με τους γονείς, τον μαθητή και τον ειδικό παιδαγωγό όπου συλλέγονται χρήσιμες πληροφορίες για το ιστορικό, τις δυσκολίες, τις δυνατότητες του μαθητή καθώς και τους στόχους/ επιθυμίες του γονέα στην εξέλιξη του παιδιού του.

  • Γίνεται αρχική αξιολόγηση από τον ειδικό παιδαγωγό κυρίως σε γνωστικούς τομείς για να ελεγχθούν οι κεκτημένες δεξιότητες/ γνώσεις, αλλά και οι δυσκολίες του μαθητή.
  • Σε συνεργασία με τον γονέα, μαθητή και ειδικό παιδαγωγό ορίζονται μικρότεροι ή μεγαλύτεροι στόχοι σεβόμενοι τις δυνατότητες και ανάγκες του μαθητή.
  • Διαμορφώνεται ειδικό υποστηρικτικό πρόγραμμα παρέμβασης για την κατάκτηση των παραπάνω στόχων το οποίο αξιολογείται και τροποποιείται συχνά ανάλογα με τα βήματα προόδου που σημειώνει ο μαθητής.

• Χορήγηση του σταθμισμένου Αξιολογητικού Εργαλείου Αθηνά Τέστ το οποίο αξιολογεί το επίπεδο και το ρυθμό ανάπτυξης του παιδιού σε ένα ευρύ φάσμα νοητικών, αντιληπτικών, ψυχογλωσσικών και ψυχοκινητικών διεργασιών. Απευθύνεται για μαθητές από την αρχή του 5 ου έτους έως το τέλος του 9 ου έτους.

• Χορήγηση του σταθμισμένου Αξιολογητικού Εργαλείου Α τεστ το οποίο είναι μια Ανιχνευτική δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας, δηλαδή μια δοκιμασία (τεστ) που γίνεται στα παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο και μας απαντά στο ερώτημα αν το παιδί είναι σχολικά έτοιμο και ώριμο, για  να παρακολουθήσει την Α΄ δημοτικού.

• Πλήρη χορήγηση του τεστ Ανάγνωσης , ΔΑΔΑ , το οποίο αξιολογεί την συνολική αναγνωστική ικανότητα μαθητών από Α΄ Δημοτικού έως Γ΄ Γυμνασίου.

• Χορήγηση του ΛΑΜΔΑ τεστ, το οποίο είναι εργαλείο ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών στον γραπτό και στον προφορικό λόγο. Χορηγείται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας Β’ δημοτικού έως Β’ Γυμνασίου.

Άτυπα εργαλεία αξιολόγησης, τα οποία είναι ασκήσεις για τον έλεγχο του γραπτού λόγου, της αναγνωστικής, ορθογραφικής, μαθηματικής δεξιότητας, που έχουν σχεδιαστεί από τους ειδικούς παιδαγωγούς βάσει των αναλυτικών προγραμμάτων. Τα άτυπα εργαλεία βοηθούν τον ειδικό παιδαγωγό στην γρήγορη αναγνώριση των δυσκολιών και δυνατοτήτων του μαθητή αλλά και στον
άμεσο σχεδιασμό εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.

  • Στη σχολική ετοιμότητα των παιδιών που θα φοιτήσουν στην πρώτη δημοτικού
  • Στην οργάνωση της σχολικής μελέτης
  • Στην αυτονομία του μαθητή στο σχολικό διάβασμα
  • Στην αυτοεξυπηρέτηση και ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων
  • Στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών